ISO 15118 reglementeaza comunicatia dintre masina electrica si statia de incarcare. In special comunicarea bidirectionala este mai bine definita.  Aceasta se bazeaza pe protocoale internet, astfel incat este usor sa trimiti informatiile mai departe catre un centru de date.

ISO 15118 este mai mult decat un sistem de autorizare si securitate.
ISO 15118 furnizeaza un mecanism prin care poti direct "Plug & Charge", adica introduci cablul si sisstemul se ocupa automat de autentificare, facturare si plata! Prin aceasta comunicare, automat esti ientificat si se autorizeaza plata, fara aplicatii, card de credit, card RF, nimic altceva. Ambele parti folosesc sistemul PKI pentru autentificare. 

Foarte important este faptul ca ISO 15118 permite masinii si statiei de incarcare sa comunice intre ele. Statia de incarcare primeste de la masina informatii despre incarcare si le transmite mai departe unui sistem centralizat care permite o balansare eficienta a incarcarii intre mai multe masini.  De exemplu sistemul poate afla de la masina cat curent mai are nevoie la momentul respectiv, iar astfel se pot reasigna resurse catre alte sesiuni de incarcare.

Majoritatea statiilor de incarcare suporta OCCP (Open Charge Point Protocol) cu care comunica cu un server central.  Majoritatea suporta OCCP 1.5 sau 1.6.  Deja de la OCCP 1.6 apar functii "smart" cum ar fi programarea incarcarii in functie de costuri si/sau cerintele masinii.  OCCP 1.5 permite doar pornirea/oprirea incarcarii.
OCCP 2.0 permite deja transmiterea exacta a incarcarii (in kWh - cat mai are nevoie masina) sistemului centralizat.

OCCP 1.6 chiar daca nu trimite valorile necesare, transmite SoC (nivelul bateriei) in procent.

Idealul la acest moment este OCCP 2.0 combinat cu ISO 15118